Insya-Allah

Aku masih seperti kemarin

Kesedihan, kegagalan dan penderitaan

semua ini atas kekuasaanNya

aku hanya insan kerdil yang hanya mampu berusaha

Bertawakal dan berdoa agar hidup ini

diberi hidayah dan pedoman..



Aku masih seperti semalam

aku bersyukur kehadirat Illahi karena

diberi peluang untuk bernafas di bumi ciptaanNya

dan diberi petunjuk dikala kesusahan

aku bersyukur padaNya

sesungguhnya ujian yang datang itu

mengukuhkan bagi iman

dan menguatkan pendirianku….



Aku masih seperti hari ini

hanya mampu ku tampilkan

peribadi insan yang berilmiah

dan menghambakan diri kepadaNya…

aku ridha dengan apa yang telah tersurat

di dalam perjalanan hidup ini…

jika ini jalan terbaik bagi ku

akan ku terangi dengan cahaya ketabahan

walauapa pun rintangan, aku tetap berdiri teguh

semua ini adalah satu permulaan dalam kehidupan




Insya-Allah….

Aku adalah insan yang sama pada hari mendatang

akan ku cekalkan semangat

agar ianya tidak patah dipertengahan jalan

hanya doa mengiringi ketabahan bagi menguatkan semangat

Sesungguhnya… 
aku memihak kepada kebenaran..

Temanku keceriaan, sahabatku senyuman

Kesabaran, rekan dikala kesunyian

walauapa pun terjadi,

anggaplah semua ini satu ujian dariNya

Dan terimalah aku dengan seadanya…

 Insya-Allah.

Komentar

Postingan Populer